Vértes Trophy – hagyományőrző veteránautós túra, a Millers Oils Classic Kupa 2023 első futama
1.2 Hivatalos elérhetőségek
E-mail: info@classicsprint, telefonszám: +36-300-909-808
Honlap: www.classicsprint.hu
2. A rendezvény jellege
Nemzetközi veteránautós rendezvény, amelyen a résztvevők lehetőséget kapnak vezetéstechnikai és mentális felkészültségük lemérésére. A csapatok úgynevezett 1/100-as ügyességi különpróbákon mérik össze tudásukat, ahol századmásodperces pontossággal kell teljesíteni a 10 és 150 m közötti, lezárt területen kijelölt szakaszokat. Szigorúan nem a gyorsaság, vagy a minél magasabb csúcssebesség elérése a cél. A futam teljes távján oly módon adjuk meg a sebességet, hogy senkinek se kelljen sietnie, az egyes etapokon meghatározott legmagasabb átlagsebesség nem haladja meg az 50 km/órát. A teljes útvonalon a magyarországi KRESZ-szabályok érvényesek, azokat minden körülmények között be kell tartani. A rendezvényen veteránautók, youngtimerek és mai modern autók egyaránt részt vehetnek.
2.1. Résztvevők száma
A résztvevő járművek száma: legfeljebb 60
2.2. A rendezvény időtartama és távja
A Vértes Trophy teljes hossza: kb. 130-150 km. A futam időtartama körülbelül 4 óra, napja 2023. április 29.
2.3. A rendezvény jogi keretei
A jelen kiírás által meghatározott szabályok, továbbá az 1988. évi I. törvény (a közúti közlekedésről), az 1/1975 (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ), és a 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről) szabta keretek.
3. Járművek
Minden járműnek alkalmasnak kell lennie a közúti közlekedésre a magyar törvényi feltételek szerint, és rendelkeznie kell érvényes forgalmi engedéllyel, kötelező biztosítással. Nem kötelező, de ajánlott a tűzoltó készülék is. Külföldi hatósági jelzésű autók is nevezhetnek, amennyiben azok megfelelnek a magyarországi forgalomban tartási szabályoknak.
3.1. Járművekre vonatkozó előírások
A benevezett járművek dokumentumait, műszaki állapotát, a közúti közlekedésre való megfelelőségét technikai ellenőr ellenőrzi a verseny előtti gépátvételen.
3.2. Abroncsok
A Vértes Trophy aszfalton zajlik. Előírás a közúti közlekedésre alkalmas állapotú, az autóhoz előírt méretű gumiabroncs használata.
3.3. Műszaki segédeszközök és mérőműszerek
Engedélyezett mindenféle olyan útvonalszámláló és (analóg vagy digitális) óra, továbbá átlagsebesség-mérő használata, amelyeket az FIA szabályai is megengednek.
3.4. Járműváltás
A Vértes Trophy eseményen van arra módjuk a csapatoknak, hogy technikai probléma esetén járművet váltsanak. Ezt kötelező előre jelezni a rendezőségnél. Az új jármű rajtszáma azonos az eredetileg benevezett autóéval.
3.5. Vezető és utas helycseréje
A futamon az utas és a vezető helyet cserélhet, erre vonatkozóan nincs tájékoztatási kötelezettsége a résztvevőknek.
3.6. Reklám az autón
Felháborodást keltő és a rendezvény érdekei ellen ható reklámok nem helyezhetők el a járműveken. A rendező fenntartja magának a jogot, hogy kötelező, szponzori reklámokat helyezzen el a járműveken. A reklámokat a szervezők a rajt előtti műszaki ellenőrzés alkalmával adják át a résztvevőknek. A matricákat a futam teljes időtartama alatt jól látható, tiszta állapotban kell tartani.
3.7. Ralifeliratok elhelyezése
A rajtszámok és a rendezvény matricájának elhelyezése minden járművön kötelező. Ezeket a szervezők biztosítják és a műszaki ellenőrzés alkalmával adják át a résztvevőknek. A rendszámokat semmilyen körülmények között nem takarhatják a ralifeliratok, rajtszámok és matricák.
4. Nevezés
A nevezési határidő: 2023. április 15., 24.00 óra.
4.1. Online nevezés
A Vértes Trophy eseményre a www.classicsprint.hu oldalon, a Nevezés menüpontban található Nevezési Lap kitöltésével lehet jelentkezni. A nevezéssel kapcsolatos kérdéseket az oldtimerrali@gmail.com e-mail-címre lehet elküldeni.
4.2. Szabályok elfogadása
A nevezés leadásával, az online regisztráció kitöltésével a csapatok alávetik magukat a szervezők előírásainak.
4.3. Nevezési díj
A nevezési díj két főre, szendviccsel, frissítővel 40 000 forint (áfamentes), melyet a szervező Oldtimer Rally Egyesület bankszámlájára utalással lehet rendezni. Amennyiben további résztvevők csatlakoznak a csapatokhoz, abban az esetében további 5 000 Ft díjat számítunk fel személyenként, ebben az ellátás költsége is benne van.
Az utaláshoz szükséges számlaszámot márciusban tesszük közzé. Kérjük, az utalásnál a Megjegyzés rovatban tüntessék fel a futam nevét, a sofőr nevét és az autó rendszámát! Amennyiben céges számlát kérnek, az oldtimerrali@gmail.com címre küldjék el a számlázási nevet, címet.
4.4. A nevezési díjért adott szolgáltatások
A nevezési díj tartalmazza a frissítőt, a rajtszámokat, a rendezvénymatricákat, az itinert, valamint a szendvicsből és desszertből álló ebédet.
4.5. Nevezés visszavonása, átruházása
A nevezést csak a rendező engedélyével lehet átruházni. Visszavonás esetén nem jár vissza a nevezési díj, ha a visszavonás és a verseny időpontja között kevesebb, mint 8 nap van.
4.6. Sajtóközvetítés
A nevezés leadásával a csapatok egyetértésüket adják ahhoz, hogy a szervező az esemény ideje alatt készített fényképeket, videókat, beszámolókat korlátlanul felhasználhassa. Ezen kívül a csapatok a nevezésekkel egyetértésüket adják ahhoz, hogy adataik (nevük, nemzetiségük, autóik adatai) nyilvánosságra kerüljenek. A résztvevők a rendezvény szervezőivel és a különféle sajtóorgánumokkal szemben semmiféle igénnyel nem léphetnek fel. A résztvevők személyes adatait a szervező nem adja tovább harmadik félnek.
5. A rendezvény technikai lebonyolítása
5.1. Előzetes időterv
Április 29., szombat:
Rajt: Törökbálint
Tervezett rajtidő: 10:00 óra.
Cél: Zsámbék
5.2. Dokumentumátvétel
A rajt helyszínén, 08:30-09:30 óra között. Ezen kötelező bemutatni a nevezés visszaigazolását, a jármű és a vezetők érvényes dokumentumait (forgalmi engedély és vezetői engedély), a kötelező biztosítás igazolását, harmadik személy tulajdonos esetén a használatra vonatkozó meghatalmazást. A szervező ezzel egyidejűleg átadja a rajtszámokat, a túra matricáját, a szponzormatricákat, az itinerfüzetet és a menetlevelet.
5.3. Műszaki átvétel
A rajt helyszínén, 08:30-09:30 óra között. Minden esetben a dokumentumok átadása után történik. A műszaki átvétel során az autó alapvető műszaki állapotát, a kötelező tartozékok meglétét ellenőrizzük. Ha a jármű indulásra alkalmas állapotban van, az indulás előtt a menetlevélen található rubrikába jóváhagyó pecsétet tesz a technikai ellenőr.
5.4. Ünnepélyes díjátadó
A cél helyszínén, április 29-én. Minden díjat és elismerést a helyszínen ad át a szervező.
6. Résztvevői előírások
6.1. Személyi feltételek
A rendezvényen egy járművel 2 versenyző nevezhető, akik közül az egyik versenyző vezető versenyzőként nevezendő. A versenyeken vezető versenyzőként részt vehet bárki, akinek a magyarországi hatósági előírásoknak megfelelő érvényes vezetői engedélye van.
6.2. A rendezvény hivatalos órája (pontos ideje)
Az esemény teljes ideje alatt kizárólag a szervezők által meghatározott idő számít, ezt egy pontosan beállított óra mutatja az időellenőrző pontokon és a rajt- valamint célhelyszínen.
6.3. Közúti szabályok
A Vértes Trophy eseményen minden csapat saját felelősségére vesz részt. Továbbá betartja a KRESZ-szabályokat, és a biztonságos közlekedésért saját maga felel. A szervező fenntartja magának a jogot, hogy a résztvevőkre büntetést szabjon ki, vagy kizárja azokat, ha közlekedési szabálysértést követnek el. A versenyzők az okozott környezeti és egyéb károkért saját maguk viselik az anyagi és erkölcsi felelősséget.
6.3. Kiesés, újraindulás
Ha egy csapat egy etapot műszaki okokból nem tud teljesíteni, van lehetősége arra, hogy a következő etapokon újból bekapcsolódjon a versenybe. Az ide vonatkozó büntetési tételeket lásd a szabályzat 12. pontjában.
6.4. Műszaki segítség
A rendezvényen műszaki segítségnyújtást biztosítunk. Az elsősegély esetén követendő lépéseket az itiner füzet tartalmazza. A résztvevők saját szervizautót is használhatnak, de ezt be kell jelenteniük a szervezőknek.
6.5. Útlezárások
Útlezárások esetén a résztvevőknek a terelési útvonalon kell haladniuk, ameddig az eredeti, itinerben is jelzett szakaszokat el nem érik. Amennyiben a szervező tudomást szerez egy előre nem ismert terelésről és útlezárásról, akkor a soron következő etap szakasz rajtjánál értesíti a résztvevőket az útvonal módosításról. Ha előre nem tervezhető esemény történik (például baleset miatti útlezárás), akkor az érintett szakaszokkal kapcsolatos időmérést a szervezőnek joga van törölni vagy a résztvevők mindegyikénél megállapított időt adni.
6.6. Sportszerűtlen viselkedés
Az a résztvevő, aki a közlekedés többi résztvevőjével, a többi csapat vagy a futam szervezőivel szemben sportszerűtlenül viselkedik, büntetést kap. Ennek mértékét a Felügyelő testület határozza meg.
6.7. Sebességmérések
A rendezvény szervező fenntartja magának a jogot, hogy titkos sebességméréseket végezzen a résztvevők, kísérőik, illetve a szervizautók esetében. Ha szervező sebességtúllépést tapasztal, büntetőpontokat ad a versenyzőnek, ennek mértéke 600 hibapont. A megengedett legnagyobb sebesség több mint 50 százalékos túllépése a futamból való kizárással jár.
7. Feladatok kiadása
7.1. Itiner
Az időterv mellett a futam minden részletét tartalmazza. A távolságokat kilométerben adjuk meg a teljes útvonalon. Az itiner térképvázlatokat is tartalmaz, az útirányokat jelekkel mutatjuk.
7.2. Áthaladási ellenőrző pontok
A szakaszokon meghatározott számú ellenőrző pontot álltunk fel. Ezeket az időre tekintet nélkül megközelíti a résztvevők, és áthaladást igazoló pecsétet kap a sportbírótól, vagy saját magának kell az adott ponton elhelyezett bélyegzővel a menetlevél megfelelő rovában a jelet elhelyezni. Minden ellenőrző pont szerepel az itinerben. A szervező titkos ellenőrzési pontokat is kijelölhet, ezek nem szerepelnek az itinerben. Az ellenőrző pont kihagyása a 12. pont szerinti büntetést vonja maga után.
7.3. Időellenőrző állomás
Minden etap elején és végén időmérő ellenőrző állomáson kell megjelenniük a járműveknek. Ennek kezdetét sárga órajel mutatja, magát az időellenőrző állomást piros órajel jelzi. A menetlevélen feltüntetett megadott időre figyelemmel kell megjelenni az állomáson úgy, hogy a sárga jelzésen belüli területre 1 perccel az előírt idő előtt már be lehet hajtani. A piros jelnél viszont pontosan az előírt időben kell átadni a menetlevelet a sportbírónak. Ha túl korán vagy túl későn érkezik a résztvevő az időellenőrző állomásra, büntetést kap, a 12. pont alapján.
A megengedett legnagyobb késés két IE állomás között maximum 20 perc lehet, illetve a teljes verseny alatt maximum 40 perc lehet.
Az állomások maximum az utolsó versenyző ideje + 40 percig tartanak nyitva. Az adott állomásra, itt jelölt időpontnál később érkező versenycsapat jelentkezési ideje nem regisztrálható.
7.4. 1/100-as ügyességi próba
A verseny célja, hogy az előre kijelölt szakaszokan századmásodperces pontossággal teljesítsék a résztvevők. A szakaszokra 1/100-as sárga előjelző tábla hívja fel a figyelmet, a rajtot piros alapon fekete zászlós, a célt piros alapon kockás zászlós tábla jelzi. A mérés elektronikus eszközzel történik, a rajtnál és a célnál fotocellás kapukon kell áthajtaniuk a csapatoknak. A mért szakaszokon nem szabad megállni, a megállás büntetést von maga után. Fontos: a mérőeszköz vagy a mérés hibája, iilletve más, a rendezőtől független hiba esetén a versenyző az adott különpróbán a többi 1/100-as szakaszon elért hibapontok átlagát kapja meg!
7.6. Menetlevél
A rajt előtt a nevezők menetlevelet kapnak, ezen szerepel a rajtszám szerinti startidő, valamint az egyes etapok teljesítésére megadott idő, továbbá az egyes speciál szakaszokra előírt átlagsebesség. A menetlevelet a résztvevőknek a nap végén át kell adniuk az utolsó szakasz végén lévő időellenőrző állomás sportbírójának. Ha a menetlevél megsemmisül, az etap idők elvesznek, és a versenyző a 12. pontban leírt büntetést kapja.
7.7. Napi eredményhirdetés
Szervező a program végén kifüggeszti az eredményeket a rendezvény hivatalos honlapján.
8. Tiltakozás, óvás
Időmérés ellen óvásnak helye nincs! Egyéb esetben írásban kell bejelenteni a kifogásokat a szervezőbizottságnak, melynek 3 napja van kivizsgálni a panaszt.
9. Eredmények
9.1. Hivatalos hirdetmények
A Vértes Trophy futamot az a csapat nyeri, akinek a legkevesebb hibapontja van. A további sorrendet a hibapontok növekvő sorrendje alapján kell meghatározni.
9.2. Helyszín és időpont
A Vértes Trophy helyszínére és a futam időpontjára vonatkozó adatokat a www.classicsprint.hu internetes oldal, valamint az itiner tartalmazza.
9.3. Egyenlő pontszám
Pontegyenlőség esetén az a résztvevő nyer, amelyik az első 1/100 időméréses speciál szakaszon kevesebb hibapontot gyűjtött. Ha itt is pontegyenlőség áll fenn, úgy a következő szakasz eredménye számít.
9.4. Bajnoki értékelés
A versenyen résztvevők eredménye beleszámít a Millers Oils Classic Kupa 2023 bajnokságba, mely ebben az évben négy futamból áll:
Április 29., Vértes Trophy
Május 20., Balaton Trophy
Július 1., Dunakanyar Trophy
Szeptember 9., Bakony Trophy
Az abszolút értékelésben az első 10 helyezett kap pontot a következők szerint:
- helyezett: 25 pont
- helyezett: 18 pont
- helyezett: 15 pont
- helyezett: 12 pont
- helyezett: 10 pont
- helyezett: 8 pont
- helyezett: 6 pont
- helyezett: 4 pont
- helyezett: 2 pont
- helyezett: 1 pont
Azt a párost értékeljük a bajnoki sorozatban, amelyik legalább három futamon részt vesz. A legjobbak automatikusan indulási jogot szereznek az októberben megrendezendő Bajnokok Tornája eseményre.
10. Elismerések
Az abszolút értékelésben és a résztvevők számától függően az egyes kategóriákban az első három helyezett teljesítményét egyedileg készített oklevéllel ismeri el a szervező. A szervező különdíjakat is kioszt.
11. A rendezők és a résztvevők felelősségvállalása
11.1. Felelősség
A résztvevők saját kockázatukra vesznek részt a rendezvényen. Büntetőjogi felelősségük van az általuk és az autó által okozott károkra. A résztvevők a nevezési lap kitöltésével lemondanak a rendezvénnyel kapcsolatban keletkező károk esetén mindenféle követelésükről, és tudomásul veszik, hogy a rendező nem vállal felelősséget az általuk okozott károkért és az esetleges személyi sérülésekért, halálesetekért.
11.2. Bejegyzett egyéb tulajdonos nyilatkozata
Ha a résztvevők nem a saját tulajdonukban lévő autóval indulnak a futamon, be kell mutatniuk a szervezőnek a tulajdonos hozzájáruló nyilatkozatát, hogy tudomásul veszi a jármű részvételét a futamon és tudomásul veszi az azzal kapcsolatos felelősségvállalást.
11.3. Felelősség a rendezvény félbemaradása esetén
A szervezők fenntartják a jogot, hogy a szervezetek, hivatalok által elrendelt vagy biztonsági okból szükségessé vált módosításokat a kiírásban módosítsák, illetve akár le is mondják a túra egyes részeit, ha ez rendkívüli események miatt szükségesség válik. Mindezt úgy tehetik meg, hogy velük szemben a résztvevők bármiféle anyagi kártérítési igénnyel felléphetnének. E feltételeket a résztvevők a nevezési lap kitöltésével magukra nézve kötelezőnek ismerik el és elfogadják. A résztvevők eltekintenek minden civil-, kereskedelmi- és büntetőbíróság előtt indított pertől. Ha a rendezvény félbeszakad hatósági utasításra vagy biztonsági okokból, akkor nincs mód a nevezési díj visszafizetésére vagy bármilyen további kártérítési összeg kifizetésére.
12. Értékelés és büntetőpontok
Korai érkezés időellenőrző állomásra: 360 hibapont.
Késői érkezés időellenőrző állomásra: 180 hibapont.
Időellenőrző állomás kihagyása: 1000 hibapont.
Áthaladás ellenőrző (ÁE) állomás kihagyása: 1000 hibapont.
Mért szakasz kihagyása: kategória utolsó idő + 600 hibapont.
Mért szakaszokon az átlagsebességnek megfelelő ideális időtől való eltérés: 1 hibapont/0,01 mp.
Megállás a mért szakaszon: 400 hibapont.
A rendőrség által jelentett közlekedési szabálysértés: 600 hibapont.
A menetlevél bármiféle javítása, manipulációja kizárást von maga után.
Holtverseny: az egyforma pontot elért versenyzők közötti holtversenynél az első különpróbán elért eredmény a döntő. Amennyiben az is holtverseny lesz, akkor a következőn stb.
MŰSZAKI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS
Műszaki hiba vagy bármilyen egyéb probléma esetén a következőket érdemes megszívlelnie a versenyzőknek:
- Ha gond van az autóval, húzódjanak félre az út szélére, és győződjenek meg róla, hogy a jármű nincs áram alatt
- Amennyiben a járművel probléma merül fel, segélyautót küldünk a helyszínre.
- Gond esetén hívják a +36-300-909-808-as telefonszámot. Ez a szervezőbizottság elérhetősége, mi jelentjük az esetet a szervizkocsinak, melynek sofőrje azonnal intézkedik a segítségnyújtásról.